Õpikeskkonnad ja -võrgustikud

Õpileping

Õpileping on õppija ja juhendaja vaheline “leping”, mis defineerib kuidas ja mida õpitakse ning kuidas õpitut hinnatakse. Õpileping koosneb viiest osast:

Teema – Mida ma soovin õppida? Mis valdkond?

Töötan kutsekoolis haridustehnoloogina ja kasutan igapäevaselt olemasolevat õpikeskkonda Moodle. Olen Moodle administraator ja mul on kõik õigused. Kutsekool kasutusele võtnud mitu aastat tagasi (u 12 a.) ja õpetajad kasutavad seda õppematerjalide loomiseks, aga mõned õpetajad ei oska siiamani. Kutsekooli õpetajad enne kasutasid HITSA.Moodle, aga hiljem meie sisemist Moodlet ka. Hetkel meie õpetajad kasutavad mõlemaid õpivõrgustikke.

Isiklukult soovin rohkem teada saada teistest õpikeskkondadest ja võrgustikkest. Samuti soovin leida alternatiivi erinevate õpikeskkondade kasutamiseks nendele õpetajatele, kes pole veel otsustanud Moodle kasutada. Soovin ka pakkuda edasijõudnud kasutajatele (õpetajatele) teisi õpikeskkondi ja -võrgustikke.

Mulle tundub, et ma tahan liiga palju. Kuid ma arvan, et teen seda sammhaaval.
Meetmeid kirjeldatakse allpool vastavalt eesmärkidele.

Eesmärgid – Mis on minu õpiprojekti eesmärgid? Miks ma tahan just seda teemat õppida? Mis sunnib mind seda õppima?
– Tutvuda erinevate õpikeskkondade ja –võrgustike võimalustega
– Omandada peamisi teadmisi ja praktilisi oskusi õpikeskkondadest ja -võrgustikudest
– Rakendada õpikeskkondade ja -võrgustike võimalused reaalses elus (töös)
– Motiveerida õpetajaid kasutusele võtta erinevad õpikeskkonnad ja -võrgustikud
– Luua digitaalse õppematerjali Moodles vastavalt tehnilistele standarditele
– Viia läbi loenguid õpetajatele e-kursuse loomiseks
– Toetada õpetajaid edaspidiseks e-kursusi tegemisel nii avalikus, kui suletud võrgustikutes

Strateegiad – Kuidas ma kavatsen oma eesmärgid saavutada? Missugused tegevused ma pean läbi viima ja mis järjekorras?
– Võta aktiivselt osa aruteludest
– Kodutööde õigeaegne esitamine
– Koostöö õpetajaga ebaselgete küsimuste osas
– Koostöö kursusekaaslastega ebaselgete teemadel

Vahendid/ressursid – Missuguseid vahendeid ma kasutan eesmärkide saavutamiseks (inimesed, materjalid, tehnoloogia)? Kuidas ma neile ligi pääsen?
– Õppejõud, kursusekaaslased ja töökaaslased
– Erialane kirjandus, TLÜAR e-andmebaasid ja erialased kodulehed
– Õpikeskkonnad ja -võrgustikud (Edufeeder, Moodle, WordPress, Mendeley, Toggl, Feedly, blogid)

Hindamine – Kuidas ma tean, et ma olen oma eesmärgid saavutanud? Kuidas ma hindan oma saavutusi? Mis tõestab seda?
– Ma saan aru ja mõistan, mis on õpikeskkond ja õpivõrgustik
– Ma oskan eristada õpikeskkondi ja -võrgustikke
– Ma mõistan õpikeskkonna ja võrgustike rolli õpiprotsessis
– Ma oskan läbi praktiliste tegevuste luua ja haldada õpivõrgustikku
– Ma suudan efektiivselt toetada enda ja teiste õpikeskkonda
– Ma oskan orienteeruda kiiresti kaasaegses õpikeskkonnas

Kursuse lõpus kirjutatakse õpilepingu põhjal refleksioon.
Refleksioon – Mis minu jaoks töötas ja mis mitte? Miks? Mis on need aspektid, mille kallal pean veel vaeva nägema? Mis on minu tugevad ja nõrgad küljed? Mida ma peaksin järgmisena tegema?

 

Viide ülesandele:

https://opikeskkonnad.wordpress.com/2017/09/10/ajaveebi-ulesseadmine-ja-opileping/